Ajankohtaista

Aikuisliikunnan perusteet - aseta tavoite

Juoksuopiston Mikko Alakärppä kertoi KRS:n jäsenille 6.1.2020 vinkkejä aikuisliikuntaan. Haasteena on usein kuinka sovittaa yhteen työ- ja perhe-elämä sekä harrastukset. Mikon mukaan tärkeää on asettaa tavoite, joka on sopivan haastava ja olla realistinen suunnitelmissa. Treenipäivä kannattaa valmistella jo ennalta hyvin - yhteinen sopiminen perheen kanssa ja harjoituksen merkitseminen ennalta kalenteriin auttavat sen toteutumisessa.

 

Liikkeelle kannattaa lähteä maltilla. Usein aloitetaan liian vaativalla ja raskaalla harjoitteluohjelmalla, jolloin ei jää aikaa palautumiseen ja väsyminen syö innon, mikä johtaa liikuntaharrastuksen keskeyttämiseen. Liikunnan tulisi olla säännöllistä ja monipuolista. Varsinkin iän karttuessa voimaharjoittelun merkitys lihaskunnon ylläpitäjänä korostuu. Saimme hyviä vinkkejä myös siihen, kuinka käyttää yksi oheisliikuntaan mahdollinen tunti viikossa. Yksi tunti viikossa säännöllisesti on 52 tuntia vuodessa oman hyvinvoinnin edistämiseksi.

 

Tärkeää on, että liikuntalajin tulee olla motivoiva ja innostava - ei kannata harrastaa lajia, joka ei kiinnosta. Kannattaa muuttaa yksi asia kerrallaan eikä yrittää remontoida kaikkea kerralla. Pieniä asioita, pikkuhiljaa muuttamalla voi saada aikaan isoja muutoksia oman hyvinvoinnin edistämiseksi. Mikko muistutti vielä lopuksi, että nuku riittävästi äläkä stressaa.

 

Minkä yhden asian sinä voisit muuttaa tänä vuonna? Venyttelyhetki tiistaisin, kotijumppa ennen lauantaisaunaa, ruutuaikaa vähemmäksi ja ajoissa nukkumaan, kaksi hedelmää päivässä?

 

Tule mukaan yhteiselle lenkille 19.1. klo 14.30. Lähdemme liikkeelle kävellen vanhan vesilaitoksen parkkipaikalta. Voit ottaa kävelyä tehostamaan myös sauvat.

 

juoksuopisto luento 06 01 2020

 

Vinkkejä aktiiviseen aikuisliikuntaan

20.12.2019
Kestävyys, liikkuvuus, lihaskunto - kuinka harjoitat noita kolmea osa-aluetta? Tule mukaan 6.1.2020 kuuntelemaan Juoksuopiston Mikon vinkit, kuinka yhdistää arki ja kestävyysharjoittelu. Mikkoa kannattaa kaikkien tulla kuuntelemaan, mitkä liikkumisen tavoitteesi sitten ovatkin.

Yksin tuntuu joskus tylsältä lähteä lenkille. Entä jos sopisit kaverin kanssa tapaamisen yhteisen lenkkeilyn merkeissä? Haastamme sinut myös mukaan #kaverinkanssalenkillä -kampanjaan kehittämään kestävyyttä! Postaa Instaan kuva lenkiltä tunnisteella #kaverinkanssalenkillä.

Liisa Ke. vie tammi-helmikuussa kolmena sunnuntaina seurakaverin lenkille - yhteislenkit ovat 19.1., 2.2. ja 16.2. klo 14.30, lähtö vanhan vesilaitoksen parkkipaikalta. Laita päivämäärät kalenteriin ja tule mukaan, tullaan tutuiksi ja vaihdetaan kuulumisia!

Hyvä kestävyyskunto auttaa arjessa ja ratsastuksessa. Voit lukea lisää ratsastuksen vaikutuksesta kestävyyskuntoon sekä hyvän kestävyyskunnon vaikutuksesta ratsastukseen lisää esim. aikuisliikunnansivuille linkitetystä ratsastuksen lajianalyysistä.

 

juoksuopisto 06 01 2020

 

 

Kilpailijan muistilista

3.2.2018
Kilpailukausi lähestyy ja on hyvä kerrata, mitä asioita kilpailijan pitää muistaa ennen kilpailukautta. Jäsenmaksu, kilpailulupa, hevosen vuosimaksu, säännöt, rokotukset...
Kokeneidenkin kilpailijoiden kannattaa käydä lukaisemassa sääntömuutokset niin yleisestä osasta kuin koulu- ja estepuolellakin!

Read more: Kilpailijan muistilista

 

Jäsentietojen käsittely Kajaanin Ratsastusseura ry:ssä ja Suomen Ratsastajainliitossa

 

Read more: Jäsentietojen käsittely Kajaanin Ratsastusseura ry:ssä ja Suomen Ratsastajainliitossa

 

More Articles...

Page 6 of 7

«StartPrev1234567NextEnd»

tahtiseura rgb 72dpi

       LIITY SEURAAN!

Tukijoitamme

Maatalousyhtymä Juntunen

Pahavaaran murske

tersm-logo-1 01 small 

enp logo455 transparentKH Oikarisen LOGO transparent

Copyright © 2022 Kajaanin Ratsastusseura Ry. All Rights Reserved.
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.